Header image  
З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
 
ГОЛОВНА СТОРІНКА
 
line decor
                                                      МОВА САЙТУ - УКРАЇНСЬКА                wechseln zu Deutsch                switch to English
line decor
 


        



 
 
Характеристика діяльності школи, основні напрями навчання та інша загальна інформація про школу.

     Наш навчальний заклад – це освітянський осередок, де забезпечуються оптимальні умови для фізичного, інтелектуального, психологічного і соціального становлення особистості школярів. Тут надаються якісні освітні послуги на етапі навчання у 1-х – 11-х класах, що є надійною базою для всебічного розвитку та професійної діяльності.

 

Профілі навчання  

          - німецька мова (1-12 клас).
     Іноземні мови, які вивчаються в школі:
          - німецька (з 1-го класу)
          - англійська (з 2-го класу)
          - польська (з 10-го класу)
     Цикл профільних предметів:
          - німецька мова
          - німецька література (на німецькій мові)
          - ділова німецька мова
          - країнознавство (на німецькій мові)
          - англійська мова
 

Упровадження інноваційних технологій

          - розвивальне навчання;
          - інтерактивне навчання;
          - креативне навчання;
          - проектне навчання.
 

К і л ь к і с т ь     у ч н і в  -  952. 

    В тому числі:          

  •  І ступінь – 382,         
  •  ІІ ступінь – 427,         
  •  ІІІ ступінь – 143 учні.
           
Діаграма
 

П е д а г о г і ч н і     к а д р и

- кількість учителів: 90,

Діаграма
- заступників директора: 5,
- заслужених працівників освіти України: 1 (Олексин Я.В.),
- нагороджених медаллю Макаренка 1 (Федик Н.С.),
- відмінників освіти України: 16,
- нагороджених грамотою МОН України: 19,
- вчителів-методистів 22,
- старших вчителів 16,
- вчителів вищої  кваліфікаційної категорії 72,
- першої кваліфікаційної категорії 7,
- другої кваліфікаційної категорії 6,
- вчителів спеціалістів 11.
 
Результативність виступів учнів на  олімпіадах, конкурсах турнірах
Діаграма
 

Досягнення учнів на ІІ-ІV етапах Всеукраїнських предметних олімпіад

Кількість призерів та місце школи серед навчальних закладів міста
Діаграма
 

Місія навчального закладу (загальна мета) -

підготовка випускників школи до використання набутого в школі навчального досвіду для подальшої самостійної роботи з метою самовдосконалення в галузі обраної майбутньої професії.
 

Мета діяльності

  • формування особистості, готової до розв’язання комунікативних завдань з урахуванням соціокультурних та соціолінгвістичних аспектів мови, що дозволяє випускнику школи долучитись до скарбниць людської мудрості та життєвого досвіду.
  • формування і розвиток сучасної демократичної особистості як творця і проектувальника власного життя
  • впровадження нового змісту загальної середньої освіти, новітніх технологій і інноваційної діяльності
  • реалізація особистісно-орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі
  • створення умов для творчої самореалізації педагогічних працівників
  • формування гуманістичного середовища школи
  • комунікативне входження учнів в європейську молодіжну спільноту
  • вровадження програми, яка готує випускників школи до екзамену на Міжнародний мовний диплом з німецької мови рівня С1

     Науково-методичні проблеми, над якими працює педагогічний колектив. Провідна педагогічна ідея (кредо)

     Забезпечення постійної активної взаємодії вчителя та учнів, або взаємонавчання, в якому і вчитель, і учні є рівноправними суб’єктами, з тією відмінністю, що вчитель є організатором процесу навчання.

     Педагогічний колектив працює над проблемою створення атмосфери співробітництва та творчої взаємодії учнів та вчителя у навчальному процесі, чому сприяє проектне навчання та презентація проведеної роботи.

Бренд (найбільше досягнення навчального закладу)

Єдина школа в області, яка завдяки високій результативності в роботі, матеріально-технічному забезпеченню після тривалої експертизи Центральною службою в справах освіти за кордоном при Міністерстві закордонних справ ФРН включена у програму DSD-шкіл і вперше у 2008 році урочисто вручила 23 учням випускникам міжнародні дипломи з німецької мови рівня С1.

 

Основні напрямки виховного процесу у навчальному закладі

фото
  • організація двохсторонніх навчально-пізнавальних поїздок до Німеччини та Австрії з метою розширення знань про країни, мова яких вивчається та удосконалення навиків розмовної німецької мови.
  • участь у громадській роботі через систему учнівського самоврядування: випуск шкільної газети "Кактус", робота Євроклубу та спілкування з волонтерами Центру Європейської інформації.
  • мережа творчих об’єднань, гуртків за інтересами та спортивних секцій… (наприклад вокально-хоровий колектив "Краплинка", вокальний ансамбль "Веселка", "Квітана", танцювальний колектив учнів 2-х – 5-х  та 10-х класів, фольклорні колективи,
  • гурток художньої обробки деревини та художньої вишивки "Рукоділля", баскетбольна, футбольна та волейбольна команда).
  • інтелектуальні та спортивні змагання (клуб веселих та кмітливих, інтелектуальний клуб "Стань кращим", "Козацькі забави", "Старти надій", сімейні спортивні змагання "Ми спортивна сім’я".
  • робота наркопоста з профілактики СНІДУ, наркоманії, алкоголізму, випуск шкільної газети "За здоровий спосіб життя".
  • проведення літературних конкурсів, конкурсів на кращий малюнок, плакат.
фото
 

Науково-методичні напрацювання педагогів навчального закладу

     Робота над посібниками, підручниками, методичними рекомендаціями, щодо проведення окремих навчальних тем, експертиза підручників, виступи на конференціях, публікації у педагогічній пресі:

  • Географія. Універсальний посібник для випускників  та абітурієнтів.   (Львів:ЗНТЛ-"Класика", 2003 р.)  Співавтор вчитель географії Богович М.М. 
  • Географія. Довідник (Харків "Ранок", 2008 р.) Співавтор вчитель географії Богович М.М.         
  • регіональна програма з фізичного виховання для 10-11 класів. Вчитель фізкультури Калинюк І.М. 
  • методична розробка   "Застосування колового   тренування  на  уроках  фізичної культури в підготовчій частині уроку" Вчитель фізкультури Калинюк І.М.
 

Рубрика «Про нас пишуть»

     Про СШ №5  пишуть україномовні та німецькомовні видання “Освіта України”, “Галичина”, “Західний кур’єр”, “Світ молоді”, “Освітянське слово”, “Meininger Tageblatt”, “ Rieser Zeitung”:

  • стаття “Школи-партнери на міжнародному рівні” Галина Гаврилюк, вчитель СШ №5, “Західний кур’єр” №21 (1127) від 5 червня 2008р., газета в газеті “Кур’єр освіти”;
  • стаття “Казкові канікули в Європі”, рубрика “Ділимось враженнями” Д. Фученко  І. Красевич, учениці спеціалізованої школи №5 з поглибленим вивченням німецької мови Івано-Франківської міської ради, “Освітянське слово” № 15-16, 14 травня 2009 р.
  • стаття  в газеті “Галичина” “Кіт у чоботях” заговорив німецькою», Ольга Мончук, №141 20 вересня 2008р.
  • стаття  в газеті “Освіта”“Дбаємо про те, аби школа робила дитину успішною”, Я.Олексин, 2009
  • стаття  в газеті “Галичина” “Гарячий прийом у найтеплішому місті Німеччини”, Леся Тугай, 2009
  • стаття  в газеті “Кур’єр освіти” “КІТ У ЧОБОТЯХ” заговорив німецькою мовою», Христина Щерба, учасниця театрального проекту, учениця СШ№5, 16 квітня, 2009 р.
  • стаття в газеті “Rieser Zeitung” про перебування групи учнів на чолі з директором школи Я.Олексиним в гімназії ім.. Теодора Гойса м. Ньордлінгена (Німеччина), 13.07.2005р.
 

Районні (обласні, всеукраїнські) семінари, конференції, майстер-класи проведені на базі навчального закладу

  1. Педагогічний практикум слухачів курсів ОІППО – вчителів української мови та літератури (25.02.2004 р.)
  2. Міський семінар вчителів інформатики "Факультативна робота з інформатики. Робота над мультимедійним проектом". (04.02.2005 р.)
  3. Обласний семінар-практикум вчителів німецької мови "Комплексний підхід до вивчення німецької мови" (16.03.2005 р.)
  4. Педагогічна практика директорів та заступників директорів шкіл області "Основні аспекти контрольно-аналітичної діяльності керівника школи (10.02.2005 р.)
  5. Педагогічна практика вчителів німецької мови, слухачів курсів підвищення кваліфікації при ОІППО "Застосування новітніх технологій та сучасних методик на уроці німецької мови" (15.11. 2006 р.)
  6. бласний семінар вчителів німецької мови "Комунікативно орієнтований підхід та соціокультурний напрям при вивченні іноземних мов"(22.11.2007р.)
 

Участь та результативність участі у конкурсах профмайстерності

Щороку вчителі школи беруть участь у етапах Всеукраїнського конкурсу "Учитель року":

  • 2006 р. – вчитель інформатики Дорошенко І.І. – ІІ місце (міський етап)
  • 2007 р. – вчитель укр.м. і літ. Синяк С.Б. – лауреат обласного конкурсу
  • 2008 р. – вчитель історії Токарук С.І. – ІІІ місце (міський етап)
  • 2009р. – вчитель інформатики Дорошенко І.І. – лауреат обласного етапу
  • 20010р. - вчитель хімії Стецьків Л.В. – переможець обласного етапу,
  • вчитель математики Дудій І.Й. – лауреат обласного етапу
У 2006 році школа стала переможцем Всеукраїнського конкурсу "100 кращих шкіл України" у номінації "Школа успіху".
 

Участь у міжнародних проектах, співпраця з вузами

Ефективності спеціалізації школи сприяють міжнародні зв”язки з Німеччиною та Австрією, з державними і недержавними організаціями :

  • з Міністерством освіти та Центральною службою у справах шкільної освіти за кордоном при Міністерстві закордонних справ ФРН,
  • з інститутом ім.Гете в Києві,  
  • з Українсько-Австрійським бюро коопера-ції в галузі науки, освіти і культури (Австрія),
  •  Центральна служба у справах освіти за кордоном ( ФРН );
  •   Педагогічна служба обміну при Міністерстві освіти ФРН;
  •   Комітет допомоги Галицьких німців;
  •  Асоціація українських германістів;
  •  Тюрінзька реальна гімназія Рьон м. Кальтензундгайма (Німеччина );
  •  Реальна гімназія міста Берндорфа ( Австрія );
  •  Природничо-технічна мовна гімназія ім..Теодора Гойса;; ЮНЕСКО-школа міста Ньордлінгена ( Німеччина ).
Все це дає можливість постійно обмінюватись учнями та педагогами, для набуття та вдосконалення мовної практики, пройти стажування всім вчителям німецької мови у вузах Німеччини та Австрії.
 

D S D - п р о г р а м а

     СШ № 5 - єдина школа в області, яка у 2006 н.р. завдяки високій результативності роботи, матеріально-технічному забезпеченню після тривалої експертизи Центральною службою у справах шкільної освіти за кордоном при Міністерстві закордонних справ ФРН включена у програму DSD – шкіл.  

     У 2008 році 23 випускники успішно склали екзамени і одержали Міжнародні дипломи з німецької мови  “Sprachdiplom C1”, які є свідченням високого рівня володіння німецькою мовою та дають право вступати без екзамену на знання німецької мови до вузів Німеччини.

     Програму здійснюють вчителі : Альфред Баар, який за контрактом  3 роки  працював в школі, вчителі Галушка Вікторія та Ферлей Ольга, які пройшли повний курс вивчення методики викладання німецької мови як іноземної в рамках міжнародної програми для молодих спеціалістів, успішно склали іспит та набули право мультиплікаторської діяльності в галузі підвищення кваліфікації вчителів німецької мови.

 

Творчі наукові контакти із вищими навчальними закладами

  • інститут ім.Гете (м.Київ);Вільний український університет (м.Мюнхен);
  • Прикарпатський національний університет ім.В.Стефаника (м.Івано-Франківськ);
  • Львівський національний університет ім.І.Франка;
  • Івано-Франківський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.
 

Випускники, якими пишається школа (видатні люди Прикарпаття, України)

     Випускниками школи є цілі покоління мешканців міста, серед яких академіки і професори, письменники і поети, Народні депутати і державні управлінці всіх рівнів, керівники і менеджери підприємств та установ, які успішно реалізували себе як в Україні так і за кордоном.

  1. Юрій Андрухович – письменник-постмодерніст.
  2. Олег Чорногуз – письменник-сатирик.
  3. Василь Нейко – доктор медичних наук, професор, ректор медичної академії.
  4. Богдан Волосянко – доцент медичної академії, заслужений працівник культури України.
  5. Леонід Куртенок – директор видавництва "Академперіодика" НАНУ.
  6. Левко Боднар – видатний співак, композитор Прикарпаття.
  7. Лідія Дмитрів – заслужений лікар України.
  8. Зіновій Герушинський – ректор Львівського лісотехнічного університету.
  9. Ярема Проців – видатний фотограф України, Європи.
  10. арас Прохасько – філософ, письменник сучасності.
 

Репутація навчального закладу (нагороди регіонального, Всеукраїнського рівня)

    Серед навчальних закладів міста та області школа постійно утримує високий рейтинг, пройшла з відзнакою чергову атестацію у 2005 році, є:
  • лауреат Всеукраїнського конкурсу ”100 кращих шкіл України-2006” в номінації „Школа успіху”;
  • дипломант незалежного рейтингу «Ділова Івано-Франківщина 2009» за вагомий внесок у зростанні іміджу Івано-Франківської області на загальноукраїнському та міжнародних рівнях.
                       
     Неодноразово педагогічний та учнівський колективи нагороджувались грамотами Управління освіти і науки Івано-Франківської обласної державної адміністрації та Івано-Франківської обласної ради, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 н.р., в тому числі:
  • з нагоди 60-річчя навчального закладу,
  • за високі досягнення у роботі педколективу,
  • за підготовку переможців ІІІ і ІV етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад.
 
 

 
Фото

    

 
 
Заклад очима учнів, учителя, випускника
 

“Наша школа має чудові традиції, професійний педагогічний склад, тут чудова атмосфера для формування і розвитку особистості учнів.”

 
“З теплом і вдячністю згадуємо шкільні роки та чудових вчителів, які зуміли виховати в нас доброту і людяність, дали нам міцні знання, які стали основою обраної нами професії та кар’єри.”
 
“Переступивши поріг цього затишного закладу, я відчула себе членом великої педагогічної сім’ї, де мене прийняли з розумінням і теплом.”
 
 
 
Сайт створено засновниками Комплексу занять і пробного тестування в Інтернеті у межах підготовки до ЗНО-2011       http://testuvannya.com.ua/